Status på fejlretning, pixellering
Problemet hos Global Connect, der gav pixelfejl på de fleste kanaler i en periode fra omkring den 20-12- 2017 og indtil 5-1-2018, er nu løst.
Hvis du stadig oplever pixelfejl er det derfor med stor sandsynlighed et lokalt problem, enten i husets installation (kabler, dåser, stik) eller i stikledningen (kabel fra skab ved vejen og ind til huset, ligger typisk nedgravet).
Fejlen kan naturligvis også ligge i vores fælles net, og vi vil rigtig gerne medvirke til at søge efter fejl på dette. Oplever du fejl, skal du sende os en detaljeret beskrivelse i Helpdesk. I sagen skal der oplyses præcis hvilken kanal og hvilket tidspunkt, samt varighed af et udfald der er tale om. Skriv også om det er nyt problem, eller om det har været sådan i længere tid. Endvidere bedes oplyst om det rammer alle TV i husstanden, eller blot et enkelt TV.
Som det fremgår af vedtægterne er foreningen alene ansvarlig for levering af et fejlfrit signal frem til standeren. Derfor vil vi alene kontrollere signalet hér, hvis vi får anmeldelser af fejl. Fejlsøgning og kontrolmåling af stikledningen koster ca. 700,- da dette IKKE er omfattet af vores servicekontrakt. Denne omkostning faktureres direkte til medlemmet fra vores servicepartner.
Hvis der konstateres fejl i det fælles net, vil det naturligvis blive udbedret uden omkostninger for det enkelte medlem. Men vi vil gerne gentage opfordringen til, at alle medlemmer foretager en grundig gennemgang af deres installation. Erfaringsmæssigt ligger 99% af fejlene i egen installation, og da vi er en frivilligt arbejdende bestyrelse har vi ikke ressourcer til fejlsøgning og fejlretning i private installationer.
Alle medlemmer kan rekvirere vores servicepartner til en gennemgang af husets installation. Dette kan typisk gøre på 1-2 timer og kan være en særdeles god investering. Se mere på https://www.vindinge-antennelaug.dk/support/teknisk-hjaelp/
Venlig hilsen bestyrelsen