Fejlmelding

Fejlmelding af TV-signaletklik her

Fejlmelding af internet: Inden du fejlmelder, bedes du gennemlæse og følge nedenstående guide og fejlmelde via linket nederst.

Trin 1: Kontrollér modemmet. Er der lys i de fire øverste lamper og blik i to-tre lamper mere, har modemmet forbindelse til internettet (online). Er det tilfældet, gå til Trin 3. Er der ingen forbindelse, gå til Trin 2.

Trin 2: Prøv at slukke for modemmet i 5 minutter og tænd igen. Kommer modemmet ikke online i løbet af 5-10 minutter, gå til Trin 3.

Trin 3: Kontrollér din installation. Det vil sige alle kabler (også stikledningen, dvs. antennekablet som kommer ind i huset, måske på loftet, i stuen eller i et værelse), stik og forbindelser omkring dit modem, dine LAN-kabler og / eller dit trådløse netværkskort.

Trin 4: Kører du trådløst, skal du sikre dig følgende: Er det alle enheder, der mangler internetforbindelse? Er det fx kun en PC, er det mest sandsynlige at fejlen ligger i netværkskortet. Er det kun en bestemt type enheder (fx Apple-produkter), ligger fejlen typisk i enhedernes software eller kompatibilitetsproblemer med modemmet. Opdatér til nyeste softwareversion på alle enheder og prøv igen.

Trin 5: Lav en fabriksnulstilling ved at trykke på RESET-knappen bag på modemmet – det kræver en lille stump genstand, fx en papirclips (ikke en nål, du risikerer at beskadige knappen). Ved denne manøvre nulstilles eventuel selvvalgt kode til wi-fi, og du skal bruge serienummeret (S/N) som står på mærkaten bag på modemmet. Du kan ændre koden igen i Selvbetjening når du atter er online.

Trin 6: Kan du stadig ikke komme på nettet, skal du oprette en sag og beskrive problemet, inkl. hvornår forbindelsen er forsvundet. Klik her for at fejlmelde internet


Bemærk venligst:

Vindinge Antennelaug drives af frivillige, og IT-support er ikke inkluderet i abonnementet. Lauget er alene leverandør af en internetforbindelse jf. foreningens vedtægter samt Aftalevilkår for internet.

Fra folk der abonnerer på internetforbindelsen får vi mange henvendelser, som ikke har med driften af nettet at gøre, men mere problemer omkring wi-fi, virus, netkort, hvordan antivirusprogrammer virker og sættes op, hvordan man sætter en ekstra mailkonto op o.s.v.

Når vi har tid, og kender svaret, svarer vi selvfølgelig — men husk venligst, at vi ikke er en IT-support organisation. Bestyrelsen udfører dette arbejde i vores fritid, og det kniber en gang i mellem med at få besvaret henvendelser der har med IT-support at gøre.

Til at starte med, anbefaler vi at du læser brugervejledningen om hvordan du opretter en mail-konto under Support.